Protein Tozunun Zararları

Protein Tozunun Zararları

Bilindiği üzere protein tozları özellikle vücut geliştirme ile uğraşan sporcular tarafından oldukça sık kullanılmakta olan bir besindir. Bunun sebebi ise spor yapan bireylerin normal bireylere göre vücutları daha fazla enerji harcadığından dolayı daha fazla protein ihtiyacı duymaktadır. Protein tozları ise vücudun ihtiyacı olan bu protein miktarını hızlıca gidermeye yarayan bir sporcu besinidir. Günümüzde ise protein tozlarının bu kadar popülaritesinin artması ve spor ile ilgilenen neredeyse herkes tarafından kullanılmaya başlanması ile akla gelen protein tozunun zararları ve yararları konusu çoğu kişi tarafından merak edilmektedir. Protein tozlarının yararları oldukça fazladır ancak her şeyin fazlasının zarar olduğu gibi aynı şey protein tozları içinde geçerlidir. Protein tozlarının zararları veya yan etkileri yalnızca aşırı kullanımda ortaya çıkmaktadır. Protein tozlarının kullanımı bünyeden bünyeye değişkenlik göstermektedir. Herkes aynı dozda protein tozu kullanmaz ve kişi kendine uygun doz seviyesini doktor yardımı ile belirleyebilir. Protein tozu bünyeye uygun olacak dozda kullanılmaz ve aşırıya kaçılır ise hiç kuşkusuz zararlarını gösterecektir.

Protein Tozlarının Zararları

  • Vücudun ihtiyacından fazlaca protein tüketmek zaman içerisinde osteoporoz’a, yani bilinen adı ile kemik erimesine sebebiyet verebilmektedir. Çünkü aşırı protein tüketimi kemik erimesini tetiklemektedir.
  • Düşük karbonhidrat tüketen bireylerin aşırı protein tüketmesi keton birikimine sebebiyet verebilir. Bunun sebebi ise vücut çok miktarda protein, az miktarda karbonhidrat alırsa depolanmış yağları enerji üretmek için kullanmaya başlar. Bu da böbrek ve karaciğer gibi önemli organların üzerinde baskı oluşturur.
  • Vücudun ihtiyacından çok daha fazla protein tüketmek böbreklere hasar vermektedir. Bunun nedeni ise fazla miktarda tüketilen proteinin metabolize edilmesi işleminde böbreklere fazla yük binmektedir. Dolayısı ile böbrek yetmezliğine sebep olabilir.
  • Çok aşırı miktarda tüketilen protein tozları, karaciğere olumsuz etki yapabilir.
  • Birçok protein tozu katkı maddeli tam yağlı süt kullandığından dolayı kalp hastalıklarına sebep olabilmektedir. Buna engel olmak için ise protein tüketirken sebze, meyve ve omega 3 tüketmek çok önemlidir.
  • Protein tozları yüksek miktarda kalori içerdiklerinden dolayı aşırı kullanımda kilo artışına sebep olmaktadırlar.
  • Protein tozları yüksek miktarda süt kaynaklı olduklarından dolayı aşırı kullanım sonucunda sindirim sistemine zarar verebilmektedirler. 

Yorum Yok

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir